Lépésről lépésre
1. |
Fagyálló hűtőfolyadék szükséges! Erre akkor is szükség van, ha egész télen nem használjuk az autót. Érdemes legalább -28 fokos dermedéspontú fagyálló folyadékot használni, és ezt be is méretni. |
2. |
Ellenőrizzük a gumik állapotát! Téli gumi kötelező, de az öt évnél régebbi, vagy 4 mm-nél kisebb profilmélységű téli gumi már nem ér el megfelelő tapadást, azt is cserélni kell. |
3. |
EllenÅ‘rizzük az akkumulátort! TÃpusa igényli, ioncserélt vÃzzel feltölteni! Tiszta, rögzÃtett saruk! JelentÅ‘s használati értéket jelent a jól kezelhetÅ‘ és kapható indÃtókábel! |
4. |
Az ablakmosó folyadékot is cseréljük téli ablakmosó folyadékra!! Teljesen használjuk el a régit, majd töltsük tele minimum -25 fokos dermedéspontúval, majd azt is használjuk egy kicsit, hogy a csövekben már ilyen legyen! |
5. |
Ha már a motortérnél tartunk, ellenÅ‘rizzük, nincs-e elöregedett gumicsÅ‘, tömÃtés! |
6. |
Amennyiben az ablaktörlő lapátok gumija repedezett, cseréljük ki újra! |
7. |
Egy alapos autómosás után ellenÅ‘rizzük a lámpákat is. VÃz ne hatolhasson át az izzó cserehelyét fedÅ‘ gumi vagy műanyagsapkán! A télen igen gyakori mostoha látási viszonyok között kiemelten fontos látni és látszani. Ilyenkor érdemes a fényszóró magasságát is beállÃtani. |
8. |
Érdemes télre gumiszÅ‘nyeget használni. Könnyebb takarÃtani, nem ázik ronggyá, nem fagy darabossá. |
9. |
Az ajtók gumitömÃtéseit, zárjait szilikonozzuk be, nehogy befagyjanak. |
10. |
BelülrÅ‘l rendszeresen takarÃtsuk az ablakot, koszosan könnyebben párásodik. Nem árt a páramentesÃtÅ‘ használata sem. |
11. |
A csomagtartóban érdemes mindig magunkkal vinni, jégkaparót, jégoldót, lapátot, gumiszőnyeget, vontatókötelt, takarót, vastag kabátot és kesztyűt, sapkát. Ha elakadnánk, mind jól jöhet. |
12. |
Egyes országokban kötelező a hólánc használata, de bizonyos szituációkban, hegyekben amúgy is jól jöhet, ezt is vigyük magunkkal. A felrakást sem árt otthon legalább egyszer elgyakorolni./ hajtott kerekek!/ |
13. |
Amennyiben tudjuk, hogy nehéz körülmények várhatnak ránk az út során, érdemes az autót jól feltankolni, a rizikósabb helyekre tele tankkal bemenni. Ha elakadunk, az autó is csak úgy tud fűteni./fűtés-szellőztetés-széljárás-tömör kiömlőcső-szénmonoxid!/ |
14. |
Baj esetén mobiltelefonon kérhetünk segÃtséget, legyen feltöltve; még jobb, ha van nálunk autós töltÅ‘. |
15. |
A téli autózást elméletben nehéz tanÃtani, érdemes felkeresni egy vezetéstechnikai pályát, vagy ha arra nincs pénzünk, akkor a téli gumival elmenni egy üres parkolóba az autó reakcióit kitapasztalni. Óvatosan kezdeni! Nagy meglepik érhetnek! |
16. |
Télen, ha megállunk, ne húzzuk be a kéziféket, mert befagyhat! Ha automata kézifék van, akkor télre kapcsoljuk ki az automata funkciót. |
17. |
Az úttesten lévő só maró hatással van a fémlemezekre, abroncsokra, ezért télen gyakrabban mosassunk autót! |
18. |
Nedves, koszos napon gyakran álljunk meg és tisztÃtsuk meg a lámpaburákat, rendszámtáblákat! |
19. |
Figyelje az idÅ‘járás-jelentést, nagy havazásban körültekintÅ‘en induljon el lakott területen kÃvül hosszú útra! |
20. |
Vezessünk óvatosan, a látási- és útviszonyoknak megfelelően! |